Saturday, January 26, 2008

Pilinszky agyából pattantam elő

a Szálkák után a Végkifejlet is birtokomban van, és valamit nagyon tudott vagy nem tudott, és az összes verset felírnám ide, de azért mégse, csak találomra

Titok

Csak a búcsú pillanatába
áll helyre az aranyegyensúly.
Sőt, mint a tűzvész, most olyan
túlzott és elnagyolt
az asztal bősége, s az orgona
bizalmas fürtje. Mi jött közbe?
Meg kell beszélnünk elalvás előtt.


Meghatározás

Féregnek lenni mit jelent?
Vágyakozni egy tekintetre,
egy olyan hosszú, nyílt szembesülésre,
ahogy csak Isten nézi önmagát,
erre vágyni, egyedül erre,
és ugyanakkor üveges szemekkel
belefuródni abba, ami nincs,
beszorúlva a semmi és
valamiféle utánzat közé.


Merénylet

Megtörtént, holott nem követtem el,
és nem történt meg, holott elkövettem.


És most Üvöltő szelek. Megtaláltam DVD-n azt a filmváltozatot, amit először láttam, és nincs szétnyálazva, mint a másik, de gondoltam, előbb a könyvet olvasom el, úgyhogy az ágyam mellé került. Emily Bronte megírta, egy évvel később harmincévesen meghalt, ez meg világsiker lett. Tetszik a dolog.

6 comments:

Anonymous said...

kíváncsi lennék a filmre én is, ha lehet..
(azért te tovább is élhetnél, mint harminc év, én örülnék..)

Anonymous said...

a filmet megnézhetjük attól, csak mielőtt harminc lennék

Unknown said...

Istenéltesse, csip-csirip!
:-)

Anonymous said...

Más úgyse fog...
Köszi

Manka said...

honnan van az oldalidézeted? a "csak megrázta a fejét.." kezdetű

Anonymous said...

A Gyűrűk Ura
Samu mondta Frodóról, amikor Frodó már nem volt teljesen önmaga.